maandag 13 februari 2012

GARAGE SALE | MUST HAVE


Upcoming star

Samira Hoogvliets


Nog even en dan is Garage Sale zover! We zijn super druk aan het bedenken hoe we het nog leuker voor jullie kunnen maken. Deze week hebben we Samira te gast, een klasgenoot van Dyente en ik, bekend bij FAnZ en een superleuk spontaan meisje. Samira zal ook aanwezig zijn op de Garage Sale, en ze komt samen met haar vriendin Esmah zingen, hoe leuk !! Ik heb haar geïnterviewd zodat jullie ook een beter beeld krijgen van Samira, hope you’ll like it.


Hoe kan jij je liefde voor zingen beschrijven?
'Het is voor mij een uitlaatklep, als ik me verdrietig of down voel zing ik vaak beter dan als ik gewoon moet zingen. ik kan me emoties erin kwijt en zingen is voor mij, mijn passie. Zingen vind ik vaak het lekkerst als ik goed in mijn vel zit.'

Wat doet zingen met je?
'Zingen maakt me echt gelukkig, ik heb vaak het gevoel gehad dat zingen het enige was waar ik goed in was. Verder vind ik het ook heel fijn als ik mensen zie genieten als ik aan het zingen ben. Zingen is voor mij meer dan een hobby.'


Wie inspireerde jou om te zingen, en waarom?
'Mijn tante heeft mij geïnspireerd om te zingen, als klein meisje vond ik het altijd fijn om naar haar te kijken als zij aan het zingen was met haar vriendinnen waar ze ook echt goed in was. De artiest die mij ook inspireerde om echt te zingen was Lauren Hill, omdat zij een heel eigen stem geluid heeft, een hele rustige stem heeft.'

Wil je echt doorbreken als zangeres?
'Ja tuurlijk wil ik doorbreken als zangeres, ik geloof in mezelf en ik geloof ook echt dat het kan gebeuren. Alleen moet ik wel realistisch blijven, ik denk niet aan een hele grote muziek carrière in Amerika bijvoorbeeld. Ik doe het nu gewoon voor de lol, maar mocht het uitbreiden dan ben ik daar ook zeker blij mee.'


Je gaat ook zingen op de Garage Sale met Esmah, kijk je ernaar uit?
'Ja daar kijk ik zeker naar uit, Esmah is mijn beste vriendin en kan ook echt heel goed zingen. Dit word de eerste keer dat ik echt samen met haar ga zingen en optreden en dat lijkt me echt super leuk. De Garage Sale vind ik ook zo’n leuk evenement, ik ga niet alleen zingen ik ga natuurlijk ook shoppen ! Ik heb er super veel zin in.'

Heb je misschien al een idee van wat je wil zingen op de Garage Sale?
'Ik heb wel een aantal ideeën, maar wil het eerst met Esmah bespreken. Iets swingends lijkt me leuk om te zingen, maar iets rustig voor de sfeer lijkt me ook even leuk om te doen. Het zal vast allemaal even leuk worden om te doen.'

Ik hoorde dat je mee hebt gedaan aan x-factor, en de tweede ronde heb gehaald. Hoe heb je dat ervaren?
'Meedoen aan x-factor was voor mij de eerst keer dat ik echt in aanraking kwam met professioneel zingen en met mensen die er echt wat van weten. Het is voor mij een hele mooie ervaring geweest omdat ik er veel van heb geleerd. Ik ben bij de tweede ronde gekomen, maar ik heb de show verlaten met opgeheven hoofd omdat de lat gewoon heel hoog lag. Maar ik ga het zeker nog een keer proberen!'


Wat denk je dat de toekomst qua zang jou zal brengen?
'Ik hoop dat m’n passie voor zingen, zal uitgroeien tot een serieuze zang carriere. En zo niet vind ik dat ook prima want het gaat goed zo. Ik kijk erg uit naar de Garage Sale en ik heb er alle vertrouwen in.'      

Wij hebben het interview met Samira Hoogvliets ook op film. Check'm op onze Facebook pagina! TIP: geluid is niet optimaal, luisteren met oordopjes wordt aangeraden!

xoxo,

Jamie-Lee
Reporter FAnZINE