woensdag 22 februari 2012

GARAGE SALE MUST HAVE

NAIL ART FASHION

Als er iets is waar ik helemaal gek van ben is het wel NAGELLAK ! Ik voel mij kaal als ik geen nagellak opheb..echt waar ja! Vooral als ik een super mooie ring aanheb en dan van die lelijke naakte vingers! Dat is voor mij echt een dikke NO!!!

Ik was eerst super fanatiek en ging om de 2 dagen weer wat nieuws uitproberen met like usual de super leuke DIY filmpjes op youtube, maar nu ben ik al blij als m’n nagel al een kleurtje heeft. Hieronder een paar van mijn eigen nail art, wat niet altijd perfect was maar toch nog goed voor een eerste keer.


The history of NAIL ART:
Geschiedenis, i love it !!! Okee... nee, dat klopt niet helemaal, jaartallen en dat gedoe daar wil ik niks van weten. Maar gaat het over een spannend onderwerp, dan heb je Dyente helemaal te pakken!
  • 5000 voor christus begonnen de vrouwen in India met kleuren van hun vingertoppen met henna wat nu tegenwoordig nog steeds wordt gedaan.
 
 
We maken een grote sprong naar...

De jaren 20: De jaren twintig stond in het teken van nieuwe kleren en een nieuwe houding. Er werd dus ook een nieuw leven ingeblazen in de nagel scène met rood en de maan als manicure.
 
 

De jaren 60: De pastel kleurtjes waren helemaal in en celebs lieten dat overduidelijk merken. Ook de mode  (+ ogen & haar)  richtte zich meer op pastelkleurtjes.


De jaren 70: De nepnagels werden wereldwijd helemaal hip. Beauty salons werden geopend en de Franse Manicure werd een grote hit die bedacht werd door de Amerikaan Jeff Pink. 


30 jaar later…
2000: Nagels werden een onderdeel van het gehele outfit. Er komen nagel versieringen met leuke texturen en futuristische ontwerpen. Er is sprake van een ongekend niveau van interesse in nail art en de nagel industrie. Nail art liefhebbers slaan het salon over en proberen het allemaal zelf en bloggen hierover.


I hope you learned something of this history lesson my child, haha, just kidding!
Nagellak is inderdaad nu een onderdeel van een gehele outfit.
Enthousiast? Bij deze een link voor de nieuwste trend wat uit jaren 20 is terug gekomen: de halve maan. Have fun FAnZ doll!


xoxo,

Dyente
Reporter FAnZINE