maandag 16 januari 2012

Categorie Music | FAnZINE


GERS PARDOEL 
HOT OR NOT?!



Gers Pardoel...of Gerwin Pardoel is geboren op 12 mei in 1981 in Nijmegen.
Op jonge leeftijd verloor Gers zijn moeder wat voor hem een grote klap was. Hij is altijd al een fanatieke skater geweest en wilde de top van Nederland bereiken. Ook al was hij erg goed, toch gaf dit hem niet genoeg voldoening en besloot hij zich te richten op het maken van Nederlandse  hiphop en rapmuziek.
Als hij bij zijn broertje in Rotterdam gaat wonen, ontmoet hij Postman. Postman verzint de naam ‘Gers’ voor hem, wat cool in het Rotterdams betekent en coacht hem ook met zijn muziek. Gers leert van hem dat het veel stoerder is om over je gevoel te rappen dan over onzin. Dat raakt het publiek en daar bereik je uiteindelijk dus ook meer mee.

‘Spring maar achterop bij mij, achterop m’n fiets’


Nu is Gers onder andere bekend van zijn hits ‘Ik neem je mee’, ‘Bagagedrager’ en het nummer ‘Nergens zonder jou’ wat hij samen met Guus Meeuwis heeft gemaakt.
Alle nummers zijn stuk voor stuk heerlijk om mee te zingen en het blijft dan ook echt na één keer al in je hoofd hangen. Mijn favoriete nummer is toch wel ‘Ik neem je mee’. De tekst is ontzettend lief en het deuntje is ook erg chill. Sowieso vind ik dat Gers z’n muziek erg origineel is ook al is het vrij simpel eigenlijk. Misschien maakt dat het juist zo leuk!

WIST JE DAT...
  • Gers een tweelingbroer, Robbie, heeft die 35 minuten eerder is geboren dan hij?!
  • Hij bekend is geworden met het liedje ‘Broodje Bakpao’, wat de titel track van de film ‘New Kids’ is?!
  • Gers heeft getekend bij het bekende platenlabel Top Notch?!
  • Gers al 30 jaar is?!
  • Zijn eerst debuutalbum ‘Deze wereld is voor jou’ uitkwam op 14 oktober 2011?!

'Ik vind je lief, zit op een wolk en ben verliefd!’

 Veel meiden zijn al helemaal hysterisch over Gers en dan heb ik het niet alleen over zijn muziek! Leeftijd maakt voor hen niets uit aangezien hij er nog jong en goed uitziet! Hij wordt regelmatig gebombardeerd met berichtjes op Facebook en Twitter en op straat wordt hij bijna niet met rust gelaten. Ik hoop nog veel van Gers Pardoel te horen!

Wil je meer weten over Gers Pardoel? Check dan z’n  Facebook pagina: 
& z’n website: 




Tot volgende week!

xoxo, Yael
Reporter FAnZINE