vrijdag 23 december 2011

Categorie Fashion | FAnZINE

Hai Fashionista’s,

Ik ben speciaal voor dit artikel samen met jamie –lee naar mijn super leuke middelbare school SGR gegaan waar ik ben begonnen met het creëren van mijn eigen stijl. Je eigen stijl begint voor mijn gevoel op de middelbare school, want daar ben je nog bezig met het zoeken naar je ware ‘ik’. Ik zelf ben gegaan van tomboy naar super kleurrijk naar super basic. En nu ? Nog steeds niet echt 1 stijl. Mijn stijl voor nu kan ik noemen als stoer/vrouwelijk and a little bit vintage. De volgende leerlingen vielen het meest op qua kledingstijl op de middelbare school SGR.

 
Jennifer

Bij aankomst werden Jamie-lee en ik meteen geadviseerd om Jennifer ook te ondervragen.Jennifer staat bij de meeste leraren bekend als het meisje die altijd leuk aan heeft en niet verdwijnt in de massa. In de kantine konden we haar al snel vinden. Jennifer had in eerste instantie moeite met het omschrijven van haar stijl, omdat het zo divers is maar uiteindelijk kon ze het toch omschrijven als vintage. Haar inspiratie haalt ze van Rihanna, die tevens ook volgens haar een toffe stijl heeft. Zij vindt dat iemand stijl heeft wanneer de persoon zich niet al te basic kleed,
en dus gewoon niet saai. Op dit moment kleden de meeste jongeren zich helemaal in merk. Bijvoorbeeld een gucci sjaal + muts + riem en uggs, gewoon helemaal in merk. Jennifer begon meteen haar hoofd te schudden toen ik haar vroeg wat ze vond van deze ‘’stijl’’. ‘’NIKS, het is NIET mijn ding’’ zei ze kort en krachtig.

 
Shaquille

Shaquille kwamen we tegen toen we echt zochten naar jongens die moeilijk te vinden waren.Eerst was hij even aan het twijfelen maar daarna wou hij wel op de foto, na een grappige foto kwam uiteindelijk deze leuke foto. Shaquille heeft niet echt een stijl maar vindt dat hij van alles een beetje draagt. Bij de vraag waar haal je je inspiratie vandaan, zag je dat hij het even moeilijk en zei daarna:
Mensen gaan mee met de mode en ik ook. Ik probeer orgineel te zijn maar wel mezelf. Vooral de stijlen in Amerika vind hij wel wat. Tyga en Chris Brown hebben volgens hem een stijl die hij wel zou willen hebben. Shaquille vindt dat iedereen stijl heeft maar op zijn eigen manier, als het maar verzorgd is. Hij oordeelt niet graag over andermans stijl. De ‘merk’ stijl kan volgens hem wel leuk zijn maar het is niet elke dag nodig zoals vele dat doen.


Eileen

Eileen was ook 1 van de meisjes die ik al in mijn gedachte had als een persoon met een leuke stijl. Het was even zoeken naar haar maar vond haar uiteindelijk toch nog! Persoonlijk ken ik haar niet maar had haar wel zien langs lopen en vond het zeker een mini interview waard! Toen ik Eileen benaderde was ze eerst wel even een beetje bang, maar uiteindelijk was ze wel bereid om mee te werken. De foto was iets wazig maar haar stijl is zeker nog te zien. En super schattig vind ik zelf. Ze omschrijft haar stijl als anders, vintage en eigen. Haar inspiratie haalt zij voornamelijk van tumblr en magazines. Tumblr kun je trouwens super leuke foto’s vinden en inderdaad heeeel veel inspiratie opdoen!! De celebs die volgens haar een leuke stijl hebben zijn Kanye West en Rihanna. Eileen vindt dat een persoon stijl heet als de persoon zich kleedt zoals hij/zij dat wilt en niet zoals andere dat willen en/of doen. Ze vindt de ‘merk-stijl’ niet leuk omdat zij zelf niks geeft om merken.

 
Bhiswan


Tot slot vond ik Bhiswan, een beetje hangend met 1 van zijn vrienden in de kantine die alles zag gebeuren. Na wat zoeken wist ik uiteindelijk dat ook Bhiswan zeker op de blog moest komen te staan! Na wat foto’s klikken van hem was het tijd voor de 5 korte vraagjes, die hij heel goed wist te beantwoorden, was dus ook heel blij dat mijn middagje zo eindigde. Bhiswan omschrijft zijn stijl als simpel, niet duur en van deze tijd. Inspiratie? Eerst was zijn antwoord dat hij die niet echt heeft en dat hij dus eingelijk gewoon koopt wat hij leuk vindt. Maar daarna vond hij dus ook dat zijn broer ook als inspiratie gebruikte. Drake is volgens hem een celeb met een goede stijl. Iemand heeft stijl volgens Bhiswan wanneer het leuk is en wanneer een persoon van een saai/normaal kleding stuk iets heel leuks kan maken. Dat hele merk gedoe staat niet een ieder volgens Bhiswan. ‘Ik vind zelf dat mensen het dragen om status’ zei hij vervolgens erover. Ze kopen het meestal omdat het merk is en niet omdat ze het mooi vinden. ‘Iets duurs hoeft niet perse iets moois te zijn’. En met die mooie woorden was het mini interview van Bhiswan tot een einde gekomen.

Dress to impress these christmas days, BUT like Bhiswan says: Something expensive doesnt means its beautiful!

Lots of kisses & merry x-mas ,

Dyente
Reporter FAnZINE